על כל שאלה תשובה

מהו מרחב למידה חוץ כיתתי?

חצר בית הספר נתפסת כיום כמרחב למידה משמעותי שאינו נופל בחשיבותו מהכיתה. כאשר החצר מתוכננת באופן מקצועי, היא מאפשרת לתלמידים לחקור, להתנסות, ליצור וללמוד מתוך חוויה ומגע ישיר עם הסביבה. במקום לשמש כשטח משחק בלבד, היא הופכת למרחב חינוכי מגוון הכולל אזורי מפגש חברתי, פינות שקטות ללמידה, מתקנים המעודדים פיתוח מיומנויות מוטוריות וחברתיות, וסביבות שמעודדות יצירתיות ושיתוף פעולה. תכנון נכון של החצר תורם לרווחה, לסקרנות ולתחושת הביטחון של התלמידים — ומרחיב את אפשרויות הלמידה אל מחוץ לגבולות הכיתה.

אם גם אתם חושבים על דרכים יצירתיות ליצור עבור הלומדים מרחבי למידה חוץ כיתתיים, כדאי שתקראו את המאמר המעולה:
חצר בית הספר כמרחב למידה: בין תכנון חדש לשדרוג קיים.
מאמר זה מדגים את ההתמחות של משרד אדריכלות נוף Avishai Friedman בפיתוח מרחבי למידה ברי קיימא שמחוברים לטבע ולאדמה.

דילוג לתוכן